28 Ağustos 2013

ŞEKER HAMURU YAPILIŞI

JELİBONDAN ŞEKER HAMURU YAPILIŞI

 
EVET İŞTEE EN SONUNDA BENDE ŞEKER HAMURU YAPANLAR KERVANINA KATILDIM. MARSHMELLOW MU YOKSA JELİBONMU DERKEN DÜN BİMDEN  BİMİN JELİBONUNDAN ALDIM KENDİMİ MUTFAĞA ATTIM HEMEN YAPILIŞINA GEÇEYİM.  ALLAHIM VERDİĞİN NİMETLER İÇİN ŞÜKÜRLER OLSUN.
 
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM.
 
MALZEMELER:
1 Paket jelibon ben bimden aldım
yarım çaybardağı su
bi çimdik tuz
1 paket pudra şekeri
 
YAPILIŞI:
cam kasenin içine bi avuç kadar pudra şekeri koyun üzerine renklerine göre ayırdığımız jelibonları koyalım. daha sonra mikro dalganın en yüksek seviyesine ayarlayıp mikro dalgaya verelim içinizden üçe kadar sayın ve hemen çıkarın çünkü jelibonlar su gibi eriyo 3 saniyede dördüncü saniyeye kalmasın  neyse çıkardıktan sonra yarım çay bardağı suya eğer gıda boyasıyla renklendirecekseniz çay kaşığının ucu kadar  ekliyoruz ve başlıyoruz yoğurmaya çok ahım şahım ele yapışmıyor ama siz yinede parmaklarınızın ucuyla karıştırmaya gayret edin bu şekilde bir renkten 250 gram çıkıyor zaten jelibonun bir paketindede dört renk var
yoğurduğunuz şeker hamurlarını üzerini margarinleyerek streçleyin hava almaması gerekiyor hava alırsa sertleşip bozulabilir.
maliyet
jelly belly jelibon 0,700
bim pudra şekeri   1,tl
normalde eminönünde şeker hamurunun 250 gramı 4,tl
 
ama şöyle bir durumda varki siyah kahve rengi hamuru yapamayacağımdan ben yine şeker hamuru alacağım takibi..
meraklılarıbnın işine yaramıştır umarım kendinize iyi bakın kızlarr....


 

Hiç yorum yok: